February 13, 2023

איך לימודי המוזיקה משפרים את התפקוד החברתי?

נעבור על כמה דרכים בהן לימודי מוזיקה יכולים לשפר את היכולות החברתיות.

איך לימודי המוזיקה משפרים את התפקוד החברתי?

יש מספר דרכים בהן לימודי מוזיקה יכולים לשפר את היכולות החברתיות של ילדים:

  1. שיפור בתקשורת ובהבנת מצבים: נגינה עם אחרים, מפתחת את יכולת התקשורת הבלתי מילולית, יכולת "קריאת" המצב והסביבה באמצעות האזנה, מבט וחשיבה. ניגון משותף מחדד את ההבנה שלצורך יצירת הרמוניה, יש צורך להתחשב בקצב של האחר, ושאחרים יתחשבו בקצב שלי.
  2.  שיפור הביטחון העצמי: לימוד מוזיקה הוא תהליך רכישה של יכולות ומיומנויות חדשות, המעניקות לילדים תחושת יכולת וערך. בנוסף, יכולות נגינה, שירה ותנועה, מעניקות לילדים את האפשרות להופיע, לתת ערך לקהל ולקבל הערכה. ילדים עם ביטחון עצמי בריא, נוטים לפתח קשרים חברתיים טובים יותר.
  3.  להביט על עצמי דרך עיני האחר: לימודי מוזיקה הם למעשה פיתוח היכולת ליצור בעצמי דבר יפה ונעים שימצא חן גם בעיני אחרים. בתוך כך, הילדים לומדים להביט על התנהגותם ומעשיהם, דרך עיני האחר, הקהל המאזין והצופה. נקודת המבט החיצונית תורמת ליכולות של הילדים להתאים את עצמם ואת התנהגותם, בכל תחומי החיים.
  4.  הרחבת השכלה: לימודי מוזיקה מעניקים לילדים בקיאות בעולם המוזיקה, היכרות עם מושגים ויכולת לבחון יצירות בעין מוזיקלית. זהו שער לעולם שלם של נושאי שיחה, פעילות חברתית בשעות הפנאי ואפילו שיחות אינטלקטואליות בשנים הבאות.

לסיכום, לימודי מוזיקה (בעיקר בקבוצה, אבל לא רק), מסייעים לפיתוח יכולות חברתיות ומהווים כלי ליצירה ולתחזוקה של קשרים חברתיים, על בסיס של שיחה, שירה, תנועה, מודעות עצמית, שיתוף פעולה בריא וביטחון עצמי.

לפרטים והרשמה לחוג מוזיקה, בקבוצת הגיל המתאימה לכם, כתבו לי בוואטסאפ: 0542346834

ניוזלטר

הירשמו לניוזלטר שלי
כדי לקבל עדכונים שוטפים

תודה רבה! הטופס התקבל בהצלחה!
אופס! משהו השתבש בשליחת הטופס.